Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj drahý Berňo

Já vím, že bych ti měl říkat Finanční úřade, ale předem se omlouvám. Krátké vysvětlení, proč ti říkám raději drahý Berňo:  Dříve se místo "daň" říkalo "berně". Je to z hlediska jazyka správnější, ty přece ode mne bereš. Já ti nic sám od sebe nedávám. 

Takže ti budu - politicky nekorektně - říkat Berňáku. A že sis za ty roky už sebral pěkných pár penízků z mé kapsy, dovolím si ti říkat trošku familérně: můj drahý (jo, za ty peníze) Berňo.  

 

Takže drahý Berňo,

mám pro tebe takový malý návrh: Co kdybys mi za ty peníze taky prokázal nějakou tu protihodnotu?

Já vím, posíláš mi tuny dopisů a elektronických zpráv o změnách účtů, laskavě mi vystavuješ upozornění na všelijaké nedoplatky, sem tam i na tu pokutu za prodlení či opomenutí dojde... ale přece jen.... takhle si službu nepředstavuji.

 

Víš, tvůj přístup mne stojí čas, peníze na účetní a na právní rady.

Co kdybys mi raději vypočítal daně, rovnou ty, drahý Berňo?

Vyhnul bych se tvým upomínkám, dopisům, upozorněním, pokutám.... a hlavně té věčné nejistotě, jestli znám vůbec nejnovější fermany a befehly, které zrovna v tomto Kocourkově platí.

 

Pojď pro mne tedy udělat něco víc.

Jak bych si to představoval?

 

Přímo na tvém serveru bych vystavoval faktury, a zadával přijaté doklady.

Tedy, přijaté doklady bych ti naskenoval a ty bys je zatřídil sám - víš nejlépe, jak, kdy a kam.

Zřídil bys mi také zdarma účet, kam by mi chodily peníze od klientů (Fíííjo, jde to).

Hlídal bys, zda platí včas a na neplatiče by sis došlápl.

Hlídal bys DPH a já bych se nemusel strachovat, že budu platit DPH já za nějakého podvodníka nebo chronického neplatiče.

Kdybys, milý Berňo, poskytoval tuto službu více zájemcům, mohl bys tak velmi snadno chronické neplatiče i podvodníky včas odhalit ... dobré, ne?

Mimochodem, víš kolik bys mohl ušetřit Poldíkům (taky jim platím, třeba za přetažení parkování o 2 minuty a podobné hrdelní zločiny), práce i peněz?

 

No, půjdeme dál k tomu, co umíš nejlíp, k výběru berně.

Bral by sis berni přímo, nemusel bych tedy být v prodlení protože bych zapomněl (třeba podat správný formulář k silniční dani) nebo protože bych špatně vypočítal ... bla bla bla.

 

No a zbytek bys mi včas posílal na můj soukromý účet.

To by byly krásné, čisté, "zberněné" (podle vzoru "zdaněné") peníze.

Nemám co skrývat, nekradu.

A takto bych se konečně zbavil i obav, že něco nebude podle tvého přání.

A že já, počestný sponzor Kocourkovského státu, budu muset prokazovat, jak jsem v roce 1994 přišel k pětikoruně ... nebo něco podobně zásadního ....

 

Nehledě na to, že já sám bych ušetřil nemalé peníze: nepotřeboval bych účetní, daňového poradce ani právní rady.

Moc by mi to pomohlo, při těch pálkách, co mi na berni každý rok bereš....

 

Co říkáš, Berňo, za ty peníze co jsem už do tebe nasypal, bys pro mne přece mohl něco udělat, ne?

 

Autor: Martin Kopáček | neděle 9.11.2014 21:50 | karma článku: 24,56 | přečteno: 1041x
  • Další články autora

Martin Kopáček

Doplatí Češi na německé chyby?

Dovolím si malou konspiraci: Německo k nám v letech 2017-2019 přesune problematické uprchlíky. Německo nezvládá nápor kriminality, nezvládá integraci uprchlíků. Zde jsou fakta, která mne k této úvaze vedou. Doufám, že se mýlím.

17.8.2016 v 17:16 | Karma: 46,82 | Přečteno: 6878x | Společnost

Martin Kopáček

Kóma penzijního systému

Že důchodům zvoní hrana, to není nic nového. Konec druhého pilíře je začátkem demontáže jedné velké pyramidové hry, která se nazývá "důchodový systém". Je jasné, že vítězem bude ten, kdo včas převezme zodpovědnost.

20.5.2015 v 15:05 | Karma: 25,45 | Přečteno: 2128x | Ekonomika

Martin Kopáček

Přijde medvěd?

Trhy nám velmi štědře nadělují příležitosti k dobrým obchodům. S dlouhodobým býčím cyklem rostou i rizika korekce. Může dojít k poklesu trhů a ke konci růstového trendu? Může se medvěd probudit a porazit pětiletého burzovního býka? Příležitostí na burze rád využívám, nyní si dovolím poukázat i na aktuální rizika.

4.2.2015 v 12:52 | Karma: 6,12 | Přečteno: 793x | Ekonomika

Martin Kopáček

Kvótami to začíná, průšvihem to skončí

Jste zaměstnanec? Představte si, že každý měsíc musíte hodit část výplaty do kanálu. Libí? Asi moc ne. Jste zaměstnavatel? Představte si, že budete muset platit X lidí, které ke svému podnikání nepotřebujete. Líbí? Asi vůbec ne. Ať zaměstnanec nebo podnikatel, obě kategorie budou zasaženy stejně. Kvóty jsou zlo.

29.11.2014 v 18:20 | Karma: 31,09 | Přečteno: 1470x | Ekonomika

Martin Kopáček

Koruna nejníže za 5 let aneb Jak nás ČNB obírá o úspory

Kdo drží české koruny, má smůlu. Po intervencích ČNB se koruna propadla k 28 Kč za euro, čímž se dostala vůči euru na pětileté dno. K dolaru oslabila rovněž, testuje dvouleté dno. Dovozy zdraží, což pocítí každý - zdraží se potraviny, benzín i další importy. Zaplatíme prostě opět víc. Úspory v korunách se ale budou znehodnocovat i nadále. Po poklesech finančních trhů zlevnily akcie, také zlato a stříbro je na atraktivních úrovních.

6.8.2014 v 15:20 | Karma: 28,32 | Přečteno: 1859x | Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1776x
Jsem burzovní obchodník.

Podívejte se na můj web:

www.martinkopacek.cz

 

 

Jsem burzovní obchodník a investor.

Obchoduji opce na US burzách od roku 2005.

Věnuji se investicím do drahých kovů. Není to umění ani věda, je to řemeslo.

Získané zkušenosti dávám k dispozici dalším zájemcům.

Burza má dvě nádherné vlastnosti: je dostupná každému a s nikým si zde nekonkurujete.

---

Know-how a postřehy najdete na : www.martinkopacek.cz